2009. október 29., csütörtök

Jövök ezerrel

Nagyon eltűntem mostanság, de most jövök ezerrel. Ugyanis itt még meg sem mutattam a námbör tú hagyományos oldalamat és közben meg már el is készítettem a harmadikat.
A szekrényben pakolásztam, amikor kezenbe került egy katalógus Fa Nándiról és a hajójáról, és kitaláltam, hogy ebből lehetne egy jó kis oldalt csinálni.


Boldogult lánykoromban olyan szerencsém volt, hogy annál a cégnél dolgoztam, amelyik Fa Nándor hivatalos fotósa volt. ( Csak azok kedvéért akik akkor még nem éltek vagy oviba jártak, Fa Nándor egy híres vitorlázó, aki eddig egyetlen magyarként részt vett egy nagyon híres francia egyszemélyes földmegkerülő vitorlásversenyen. ÉS a hajóját is maga tervezte és építette, szószerint a két kezével csinálta, persze volt segítsége, de mindennap ott volt, fúrt-faragott, csiszolt, festett...)
Szóval ott voltam amikor a vízre tette a hajót az Adrián és a franciaországi rajtnál is. Hát szép az Adria meg az Égei tenger, de aki már látta az tudja, hogy az Atlanti Óceán milyen elképesztően, iszonyatosan csodálatos. ( Persze nem akkor, ha az ember a katamarán oldalán kihajolva rókázik a vízbe, mert nem bírja a 4-5 méteres hullámokon való repülést! )
És a franciák meg hihetetlenek! Alapból is egy érdekes egy népség, de ha vitorlázásról van szó egyszerűen megvesznek! Mindenki ott akar lenni a rajtnál, ezért egy óriási kavalkád alakul ki a tengeren, ahol az egyszemélyes evezős csónaktól a többszáz matrózos óceánjáróig mindenféle vízijármű tolong a kikötőben.
Maradt pár emlékem erről a nagy utatásról, persze a legtöbbet már szanaszét szórtam, mert hülye vagyok, de megmaradt az újságírós belépőkártyám(bal felső sarok), mellette a tengerparton bóklászok, aztán egy francia kiskocsmában iszogatom a pastist (diszkréten egy kis kalózos zászlót tettem a kezembe he-he), a bal felső sarokban pedig egy kép, amit a hajóról csináltam. Alatta az újságíró sátorban kortyolgatom az ingyen whiskeyt ( esküszöm csak véletlen, hogy még egy ivós kép!!!!!!!!)
Olyan jó volt felidézni az emlékeket, amíg csináltam!!!! Imádom a scrapbookot!
Részletfotók:

Egy régi tervem volt az is, hogy a kislányom rajzaival, elkészített kis kütyüivel csináljak oldalt. Eredetileg digiben akartam persze, de amióta kitört rajtam a hagyományos frász, tervezgettem a "közvetlen felhasználást". Persze a legjobbakat nem akartam beáldozni, de találtam egy családi rajzot, amiből szerencsére sok van. És ez felülírta az eredeti terveimet is, mert egészen mást akartam, de a családi rajz eluralkodott az oldalon. :) Minden Dóri alkotása, egy kis virágos szalagot használtam csak, a rózsát is tőle kaptam, krepp-papírból készült.


Részletek:

1 megjegyzés:

  1. Mindkét oldalad nagyon szuper lett! A második az egyenesen csodálatos. Az ötlet, a megvalósítás, és igen, jó példa arra, hogy nem kellenek ide tízezres hozzávalók, sőt! Ez így a legszebb emlék. Az sk rózsával együtt

    VálaszTörlés